خانه > نت بهره ور فراگير, آموزش و مشاوره > چگونه نت بهره ور فراگير را مشاوره مي دهيم؟(قسمت سوم)

چگونه نت بهره ور فراگير را مشاوره مي دهيم؟(قسمت سوم)


در قسمت اول اشاره به اين داشتيم که براي شروع مشاوره نت بهره ور فراگير TPM نياز است که با آديت نت شروع کنيم و سازمان را پايش نماييم و ميزان قابليتهاي سازمان براي استقرار TPM را بسنجيم و بر مبناي آن راه و مسير مشاوره را طراحي کنيم.

در قسمت دوم آورديم که ميزان سنجه پيشرفت نت بهره ور فراگير گواهي نامه و مدرکي نيست و شاخصهاي گوياي مبتني بر بهره وري استوار مي گردد و نسبت به وجود سرگرداني مديران نسبت به جايگاه و مسئول نت بهره ور فراگير هشدار داديم.  

در اين پست سعي مي کنم به موضوع طراحي و مدل سازي نت بهره ور فراگير بپردازم.يکي از تخصص هاي اصلي و نقطه قوت تيم مشاوره اي که براي نت بهره ور فراگير در نظر گرفته ايم مبحث طراحي فرآيند است در تيم مشاوره نت بهره ور فراگير افرادي با سابقه بيش از 10 سال وجود دارد که مشاوران ورزيده در امر سيستم هاي مديريت کيفيت و استراتژيک هستند و سابقه مشاوره کليه سيستم هاي ايزو (9000 ، TS  ، OHSAS و غيره) را دارند و يکي از پارمترهاي مهم در فرآيند پياده سازي نت بهره ور فراگير TPMطراحي فرآيندها و عارضه يابي فرآيندهاي موجود در سازمان مي باشد.

مبحث طراحي ساختار ، سازمان ، واحد و ابزارهاي مهندسي مورد نياز در پياده سازي سيستم هاي مديريت نگهداري و تعميرات يکي از عوامل کليدي موفقيت آنها مي باشد.حرف اول را کلا» در پياده سازي هميشه طراحي و سازماندهي مي زند.طراحي يک سيستم قبل از هر چيزي نياز به تحليل سيستم فعلي دارد ، بدون تحليل سيستم موجود در سازمان نمي توانيم نيازها و مشکلات فعلي و آينده سازمان را پيش بيني کنيم لذا با تحليل سيستم فعلي سازمان به صورت جامع در کل سازمان و هم چنين فعاليتهاي نگهداري و تعميرات تجيهزات گامي استوار در طراحي سيستم جديد مورد نياز سازمان يا کارخانه بر مي داريم.

اکثر طرح ها و نقشه فرآيندهاي کسب و کار شرکتها و سازمان ها با وجود داشتن گواهينامه هاي سيستم مديريت کيفيت ايزو و غيره نامناسب و ناکارآمد طراحي شده اند لذا خيلي از مشکلات و چالشهاي فعاليتهاي نگهداري و تعميرات به آنها بر مي گردد.

ضمن اينکه براي ارگاني که در زمينه ماشين آلات حمل و نقل کار مي کند با سازماني که در زمينه توليد محصولات شيميايي مشغول است سبک طراحي سيستم مديريت نگهداري و تعميرات کاملا» فرق مي کند.اين تفاوت را شما حتي در دو سازمان با فعاليتهاي مشابه نيز مي توانيد ببينيد ، مثلا» شرکت گاز شهر مشهد با شرکت گاز شهر تهران و يک شهر کوچک سيستم نت پيشگيرانه و برنامه ريزي شده اشان کاملا» با هم فرق مي کند و هر کدام طراحي خاص خودش مي طلبد به طوري که اگر حتي ما بخواهيم از يکي از اين سيستم ها براي ديگري الگوبرداري کنيم ممکن است به عدم موفقيت پروژه پياده سازي نت بر بخوريم! زيراکه هر کدام تحليل و طراحي سيستم منحصر بفرد خودشان را مي خواهند.

 اين موضوع دقيقا» نقطه عطف موفقيت يک پروژه پياده سازي سيستم نگهداري و تعميرات مي باشد که اکثر مديران و صاحبان صنايع و سازمانها از آن غافل و يا کم توجه هستند و در حالي که در مشاوره ما بيشترين وقت و زمان را صرف اين قسمت مي کنيم و تا به بهينه ترين حالت ممکنه نرسيم از پياده سازي و شروع کار و آموزش و استقرار ابزارهاي موردنياز جلوگيري مي کنيم و اما بعد از تحليل و طراحي بهينه سيستم با سرعت معقول فرآيند مشاوره و پياده سازي را پيش مي بريم.اما منظور از تحلیل سیستم فعلی و آتی برای نگهداری و تعمیرات تجیهزات سازمان چیست؟ ادامه دارد…

Advertisements
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s