خانه > معرفي مجلات و سايتها, آموزش و مشاوره, روزانه نويس > همايش بين المللي مديران فني و نگهداري و تعميرات برگزار شد.

همايش بين المللي مديران فني و نگهداري و تعميرات برگزار شد.


چهارمين همايش بين المللي مديران فني و نگهداري و تعميرات دوم تا چهارم شهريور ماه امسال با حضور اساتيد خارجي و ايراني برگزار شد اين همايش توسط گروه پژوهشي صنعتي آريانا براي چهارمين سال متوالي در ايران برگزار مي گردد در دومين و سومين دوره اين همايش قبلا" شرکت کرده بودم و امسال با دعوت جناب آقاي محسن ورسه اي دبيراجرايي همايش شرکت کردم.

حتما" از سايت گروه پژوهشي صنعتي آريانا ديدن فرمائيد و از دوره هاي آموزشي و همايشهاي قبلي و آتي آنها (هر چند که بروز سازي سايت اينترنتي اين گروه ساليانه يا دو سالانه است!) و کتب چاپ شده توسط اين گروه مطلع گرديد.با گروه آريانا بيشتر آشنا شويد. در همايش ساليانه مديران فني و نگهداري و تعميرات اساتيد خارجي زير شرکت داشتند:

پروفسور اندرو جاردين
بن استيونس
دكتر لينا برتلينگ
دكتر
جاسپر كوئتزي
الكس استيوبر
دكترعلي زواشكياني
دكتربسيم النجار

براي آشنايي بيشتر با آنها و کارگاه هاي آموزشي آنان بروي لينکهاي اسامي کليک کنيد.

بيشترين بهره را از کارگاه آقاي دكترعلي زواشكياني بردم و در آينده متن مقاله ايشان را در سايت خواهيد ديد.خلاصه کارگاه ايشان در زير آمده است:

اجراي صحيح مديريت نگهداري و تعميرات در صنايع ايران
دكترعلي زواشكياني

نگهداري و تعميرات همانند ساير سيستم ها داراي زير بخش هاي متعددي است. اين سيستم به منظور دستيابي به اهداف مورد انتظار، نيازمند تعامل مناسب همه اجزاي خود مي باشد. اهداف نگهداري و تعميرات هم مي تواند به صورت ساده تعميرات قطعات ازکار افتاده تعريف شوند و هم در يک نگاه پيشرفته تر، مي توان نگهداري و تعميرات را فرايندي دانست که بر سطح توليد، کيفيت، محيط کاري، ايمني و فرهنگ کاري اثرگذار است. با در نظر گرفتن منظر اخير، نگهداري و تعميرات نقش استراتژيکي را در سازمان ايفا مي کند و ايجاد کننده مزيت رقابتي سازمان خواهد بود. ذکر اين نکته ضروري به نظر مي رسد که رسيدن به اين هدف نيازمند شناسايي عوامل متعددي است که بر روي عملکرد نگهداري و تعميرات تاثير گذار است.
مرحله بعد چگونگي بهبود کارکردهاي نگهداري و تعميرات است. تکنيک هاي زيادي مانند
CMMS,RCM,TPM و CBM در اين حوزه وجود دارند که به علت تكثر، باعث ايجاد آشفتگي و عدم اعتماد به نفس در اجراي آن ها توسط مديران نت مي شوند. اين مطلب به خصوص در ايران پر رنگ تر است. هر کدام از اين تکنيک ها براي اجراي اثربخش نيازمند پيش نياز هاي مربوط به خود است و در شرايط خاصي کارايي دارد. کاربرد کورکورانه آنها علاوه بر شکست و تحمل هزينـه گزاف، نا اميدي و مقاومت سازمان را در به کارگيري چنين برنامه هاي بهبود دهنده اي، در آينده به دنبال خواهد داشت. در اين کارگاه ما بر روي سوالات زير بحث خواهيم کرد:

• عوامل تاثير گذار بر روي عملکرد نگهداري و تعميرات چيست؟
• ارتباط و تاثير پذيري اين عوامل از هم چگونه است؟
• فعاليت هاي نگهداري و تعميرات چگونه بر روي واحدهاي ديگر و موفقيت آنها تاثير گذار است؟
• تکنيک هاي بهبود دهنده مانند
CMMS,RCM و CBM چه وظايفي دارند؟
• چه وقت و چگونه اين تکنيک ها بايد پياده سازي شوند؟
• فرايند پياده سازي مرحله مند اين پروسه ها چگونه است؟
در اين کارگاه با مشارکت فعال شرکت کنندگان، بر روي مسائل صنايع ايران در اين حوزه ها به منظور طراحي چارچوب مناسب مديريت نگهداري و تعميرات در ايران بحث شد.

 

از اين کارگاه ايده هاي بسيار خوبي براي پياده سازي نت در سازمان ها مي توان گرفت ضمن تشکر از زحمات آقاي دکتر اميدوارم در سالهاي آتي کارگاه هاي بهتري را از ايشان ببينيم.

Advertisements
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s