خانه > كتابهاي نت, روزانه نويس > نگاهی کوتاه به کتاب نت بهره ور فراگیر

نگاهی کوتاه به کتاب نت بهره ور فراگیر


tpm jeld

کتاب نت بهره ور فراگیر آماده برای چاپ ارسال شد در پیشگفتار این کتاب آورده ام :

از زماني‌که اولين اسناد در زمينه‌ي سيستم نت بهره‌ور فراگير (TPM) ارائه گرديد، بيش از سي سال مي‌گذرد. نگهداري و تعميرات فراگير اولين‌بار در كشور ژاپن توسعه يافت. اين سيستم توسط شركت Nippon Enson كه توليد كننده‌ي قطعات يدكي اتومبيل است، به‌طور رسمي در سال 1971 اجرا شد. نسخه‌ي اول سيستم TPM به مدل Nakajima (از بنيانگذاران TPM) مشهور بود و تا سال 1989 در

اصول پنجگانه‌ي آن تغييري نيز داده شد.

با تغيير نگرش در سياستهاي کلان TPM، ويرايش دوم و سوم سيستم مذکور (درطول سالهاي 1989 الي 1994) توسط آقاي T.Suzuki ارائه گرديد که يکي از ويژگي‌هاي مهم ويرايش سوم، افزايش اصول سيستم به هشت اصل مي‌باشد. در این کتاب به بررسی کلی و عمومی اصول هشت گانه نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر ویرایش سوم پرداخته می شود.

هدف TPM يا نگهداري و تعميرات بهره‌ور فراگير، بناي تشكيلاتي است نيرومند جهت رسيدن به حد بيشتر راندمان در سيستم توليد. TPM، كـــل چرخه‌ي سيستم توليد را هدايت و سيستمي واقعي بر مبناي اطلاعات سطح كارخانه ايجاد مي‌كند تا از كليه‌ي اتلافات جلوگيري نمايد.

با توجه به مفاهیم TPM در صنعت امروز کشور ، پیاده سازی ابزارها و سیستم های مدیریت مهندسی نگهداری و تعمیرات یکی از ضرورتهای ویژه صنعت برای ارتقاء کیفیت محصولات در بازار رقابت داخل و خارج می باشد. امروزه مفاهیم نگهداری و تعمیرات تجهیزات پیوندی ماندگار با مفاهیم کیفیت محصول داشته و در این خصوص TPM با قرار دادن یکی از ارکان اصلی اش در قالب کیفیت به این مهم توجه ویژه ای کرده است.

بعد از گذشت چهار سال از جمع آوری، مطالعه و بررسی مقالات و کتابهای سیستمهای مدیریت نگهداری و تعمیرات و انتشار مطالب مرتبط با نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر در اینترنت http://www.irantpm.ir بر آن شدیم، که مجموع مطالب کسب شده در قالب کتاب گردآوری و چاپ گردد.

در بخش اول این کتاب به بررسی تاریخچه نت و انواع نت پرداخته شده است و در بخش دوم ارائه کامل از تعریف و ارکان نت بهره ور فراگیر را مشاهده می کنید. در بخش سوم به مبحث قابلیت اطمینان تجهیزات و نکات تکمیلی و پیشرفته ابزارهای مهندسی نت پرداخته شده است به طوری که در بخش چهارم کتاب این مبحث با طرح نرم افزارهای مورد استفاده در سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات کامل گردیده است. در بخش پنجم به صورت ویژه به موضوع ممیزی نگهداری و تعمیرات به عنوان یک ضرورت صنایع کشور سازماندهی شده است، که کاری نادر و منحصر بفرد در بهبود سیستم های نگهداری و تعمیرات صنعت کشور می باشد که بر اساس تجربیات و اجرای آن درچند کارخانه بزرگ و پویا در طول سه سال مطالعه و بهینه سازی شکل گرفته است.در انتها نیز در بخش ششم متن مقالات ارائه شده در اولین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر تهران تیر ماه 1387 تقدیم خوانندگان شده است.

در تهیه این کتاب دوستان و همکاران گرامی آقایان علی برزگر ، مهدی محمدی جلالی، مسعود ضمیری موسوی، علیرضا حسین زاده در ترجمه، ویراستاری و طرح جلد مشارکت داشته‌اند که از زحمات آنان سپاسگزارم.

Advertisements
  1. 18 اوت 2009 در 11:09

    جناب آقای مهندس جلالی گرامی
    باسلام
    بابت چاپ کتاب TPM به شما تبریک میگویم . امیدوارم این رویه را ادامه داده و کتابهای جدیدی را از شما شاهد باشیم.
    برایتان آرزوی موفقیت و سربلندی در تمام مراحل زندگی دارم
    با احترام
    برزگر
    سه شنبه
    27/5/1388

  2. yousefi
    23 اوت 2009 در 21:19

    با سلام

    استاد ارجمند با آرزوی موفقیت روزافزون شما وپیشرفت نت در ایران عزیز

  3. 24 فوریه 2011 در 02:50

    آقای مهندس جلالی گرامی
    باسلام
    برایتان آرزوی موفقیت خواستارم

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s