خانه > كتابهاي نت, آموزش و مشاوره, روزانه نويس > چالشهاي نگهداري و تعميرات و معرفي يک کتاب خوب

چالشهاي نگهداري و تعميرات و معرفي يک کتاب خوب


در هنگام برگزار همايش الگوبرداري از برترين تجربيات در زمينه نگهداري و تعميرات در فرصت کوتاهي که با همکار گرامي آقاي مهندس برزگر صحبت مي کردم به اين نکته اشاره مي کرديم که در صنعت کشورمان مبحث اجراي PM مشکل دارم و اکثر کارخانجات با آن در چالش هستند و نمي توان يک نمونه خوبي از PM يا برنامه ريزي نگهداري و تعميرات را در کشور مثال زد.عدم آموزشهاي کلاسيک ، عدم حمايت مديريت ارشد سازمانها از فعاليتهاي واحدهاي نگهداري و تعميرات و نبود نگرش سيستمي در پرسنل واحد هاي نگهداري و تعميرات مي تواند از عوامل مختلفي باشد که به نبود يک سيستم مديريت نگهداري و تعميرات مناسب منتهي شود.

در اکثر کارخانجاتي که براي مشاوره يا مميزي نگهداري و تعميرات Maintenance Audit حضورداشته ايم به وفور به مشکلات ذکر شده برخورد شده است. براساس تجربيات که در زمينه پياده سازي PM کسب شده است زمينه آموزش برنامه ريزي نگهداري و تعميرات طراحي شده است اما براي بهبود دانش خويش مطالعه کتابهاي نگهداري و تعميرات را توصيه اکيد دارم در زير يکي از کتابهاي مناسب در اين زمينه معرفي شده است.

کتاب Maintenance systems and documentation By Anthony Kelly يک از کتابهاي خوب براي پياده سازي برنامه ريزي نگهداري و تعميرات در کارخانجات است.محتوي کلي و فهرست مطالب اين کتاب را مي توانيد از اينجا ببينيد.اين کتاب در سال 2006 چاپ شده است و تقريبا جديدترين مباني نگهداري و تعميرات را مدنظر داشته است و کليات و ضروريات يک سيستم نگهداري و تعميرات را شامل مي شود.در قسمتي از اين کتاب اشاره به نرم افزارهاي نت و نيازهاي آن شده است و در انتهاي کتاب با طرح يک نمونه اجرائي برنامه ريزي نگهداري و تعميرات در کارخانه شيميائي کليه مطالب ارائه شده در فصول قبل را مرور مي کند.

اين کتاب فقط براي دوستان و همکاراني که در کارخانجات مشغول به کار هستند و پرسشنامه بررسي چالش هاي نگهداري و تعميرات در صنعت کشور را پر کنند و مشخصات کامل خويش را در قسمت پيام اين مطلب درج کرده اند به مرور ايميل خواهم کرد.

نام و نام خانوادگي:

نام کارخانه :

نام محصولات توليدي / خدماتي:

شماره تماس کارخانه:

آدرس دقيق کارخانه:

آدرس ايميل:

شماره همراه:

اگر خواننده جديد اين بلاگ هستيد با عضويت در خبرنامه از مطالب جديد با خبر شويد.

  1. یلدا
    20 ژوئن 2009 در 14:23

    لطفا این کتاب را برای من mail کنید . من پرسشنامه را نیز پر کردم . از پتروشیمی فارابی

    پاسخ :
    سلام
    مشخصات خواسته شده را در اینجا پر نکردید ضمن اینکه فعلا سرعت اینترنت خیلی کم است و حجم فایل زیاد است
    موارد تکمیلی را درج کنید در اولین فرصت ارسال می گردد
    تشکر
    موفق باشید جلالی

  2. 22 ژوئن 2009 در 19:39

    نام و نام خانوادگي: اكبر فراست

    نام کارخانه : گلنثار

    نام محصولات توليدي / خدماتي: پارچه فاستوني

    شماره تماس کارخانه: 03125242241

    آدرس دقيق کارخانه:اصفهان-شهرك صنعتي ابزاران

    آدرس ايميل:ele_massage@yahoo.com

    شماره همراه:09132259356

  3. Shahram
    24 ژوئن 2009 در 06:10

    سلام، خسته نباشيد، اگه براتون ممكنه كتاب رو برام ايميل كنين، من مهندس مكانيك هستم و در پالايشگاه تبريز در حال انجام يك پروژه سنگين CMMS هستيم به خاطره همون به همچنين مطالبي نيازه شديدي دارم، لطف مي كنين.
    ممنون.

    پاسخ:
    سلام دوست گرامی اطلاعات درخواست شده را وارد نکردید!!

  4. محمد درغال
    14 ژوئیه 2009 در 16:57

    نام و نام خانوادگي: محمد درغال

    نام کارخانه :سیمان هرمزگان

    نام محصولات توليدي / خدماتي: سیمان تیپ 2

    شماره تماس کارخانه:0763322-2303

    آدرس دقيق کارخانه:کیلومتر 4 جاده خمیر -لنگه

    شماره همراه:09173682643
    اگر امکانش براتون هست کتاب رو برام ارسال کنید

  5. sadeg
    5 دسامبر 2009 در 13:21

    به نام خدا
    با سلام
    اينجانب محمد صادق نادري دانشجوي ترم چهارم رشته مكانيك خودرو هستم.بنده علاقه زيادي به علوم وتكنولوژيهاي جديد وعلوم روباتيك دارم،ولي از انجايي كه به طور كلي اوضاع دانشجويان از لحاظ مالي خوب نيست من نميتوانم خريدهايم را به راحتي انجام دهم چون اكثرا گران هستند.
    از انجايي كه رشته من فني است به طور كلي به چيزهاي فني علاقه زيادي دارم.
    در ضمن بايد بگويم اموزشكده ما،ما را تا به حال به بازديد علمي نبرده است پس خودتان قضاوت كنيد
    من دانشجو چگونه بايد با صنعت اشنا شوم.
    درخواست من از شما اين است كه هرچه ميتوانيد براي افزايش دانش وارتقائ بنيه علمي كشور براي بنده بفرستيد.
    البته بدون پول.
    ازقبيل:سي دي-كاتالوگ-كتاب-مقاله- و وسايل ساخت روبات حتي اگر ضايعاتي باشد هرچه كه فكر ميكنيد به درد يك دانشجوي فني ميخورد براي من بفرستيد چون به درد من ميخورد.
    حتي اگر خودتان نميتوانيد اين كار را انجام دهيد اين پيغام را به كسي يا به كساني كه ميتوانند به من كمك كنند ارجاع دهيد. حد اقل دونفر ديگر
    در ضمن من به وسايل راديو كنترل نيز علاقه بسيار زيادي دارم
    اگر هم نتوانستيد براي بنده كاري بكنيد از اينكه اين نامه را خوانديد متشكرم
    به اميد داشتن ايراني اباد و ازاد كه همه در ان به راحتي زندگي كنند
    ادرس منزل ما :گيلان –بندر انزلي –غازيان –سااحل قو –منازل پيش ساخته-خيابان 13 – پلاك7
    كد پستي:4315867669
    هرچي كرمتونه
    تماس فرت

  6. داود سعیدی
    3 آوریل 2010 در 05:41

    نام و نام خانوادگي:داود سعیدی

    نام کارخانه :گلدیس کاشی یزد

    نام محصولات توليدي / خدماتي:کاشی پرسلان

    شماره تماس کارخانه:03523621108

    آدرس دقيق کارخانه:یزد-اشکذر-شهرک صنعتی نیکو-شرکت گلدیس کاشی

    آدرس ايميل:almasplastictaft@yahoo.com

    شماره همراه:09132540261

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

