خانه > آموزش و مشاوره > دستورکارهای تعویض قطعات را چگونه طراحی کنیم؟

دستورکارهای تعویض قطعات را چگونه طراحی کنیم؟


آقای مهندس سلطانیان دوست و خواننده محترم بلاگ نت بهره ور فراگیر هفته پیش با ایمیل سوالی را مطرح کرده بودند.برای مشارکت همگانی خوانندگان بلاگ به پاسخ این سوال در اینجا آورده شده است در قسمت بیان دیدگاه ها نظر و پیشنهادهای خویش را درج فرمایید.

سوالی از حضورتان دارم که مدتی است فکرم را بخود مشغول نموده است و آن هم به ادغام یا تفکیک فعالیتهای نت مربوط می شود. تجهیزی را (مثلاً یک پمپ) در نظر بگیرید. این پمپ از دو سری قطعات اصلی تشکیل شده است
1- سیستم مکانیکال سیل که شامل پکینگ ها، سیل ها و … نیز می شود
2- بیرینگ ها
حال سوال اینجاست که دستورکارهای تعویض این قطعات را چگونه طراحی کنیم؟
اگر بخواهیم دو دستورکار جداگانه ایجاد کنیم، در نتیجه تجهیز بایستی دو بار متوقف و تحت تعمیر قرار گیرد که باز و بسته کردن متوالی تجهیز خود باعث بروز خرابی های دیگری می شود.
از طرف دیکر بعلت اینکه تعویض بیرینگ ها بر اساس استراتژی CM تعویض می گردد و تابع زمان یا پریود خاصی نیست، ادغام موارد بالا در یک دستورکار نیز صحیح بنظر نمی رسد. همچنین ممکن است در صورتیکه موارد را با هم ادغام کرده و مثلاً با دوره 20000 ساعته منظور کنیم، در پایان دوره تنها یکی از قطعات نیاز به تعویض داشته باشد، پس تکلیف قطعه دوم چیست؟
آیا باید دستورکار را انجام شده تلقی کرد و تا زمان صدور مجدد آن (20000 ساعت دیگر) صبر کرد؟
در این حالت به احتمال قوی قطعه دوم دچار Breakdown شده و تجهیز متوقف می گردد.
اگر موافق باشید کمی در این مورد با هم بحث و تبادل نظر نمائیم
منتظر راهنمائی هایتان هستم
با سپاس فراوان
سلطانیان

ارائه مشاوره نگهداري و تعميرات در کليه سازمانهاي صنعتي کشور

بررسي چالش هاي نگهداري و تعميرات در صنعت کشور

بانك اطلاعات مديران و مشاوران نگهداري و تعميرات

کسب و کار نت ( اگر در زمينه نگهداري و تعميرات خدماتي ارائه مي دهيد اطلاعات خويش را ثبت کنيد)

اگر خواننده جديد اين بلاگ هستيد با عضويت در خبرنامه از مطالب جديد با خبر شويد.

استفاده از مطالب و مراجع سايت نت بهره ور فراگير با ذکر منبع ، لينک سايت و به صورت انتخابي و گزينه اي (نه کل مطلب) بلامانع است.با تشکر

Advertisements
  1. هادی واعظی
    29 دسامبر 2009 در 11:53

    یکی از اهداف استفاده از CM علاوه بر شناسایی عیوب و جلوگیری از ایجاد خرابی ، تعیین زمان تعویض مناسب قطعات می باشد که مقرون به صرفه بودن آن، قسمت مهم قضیه است.
    یعنی علاوه بر نگاهی که به عمر تعریف شده قطعه داریم ملاک برای تعویض را آنالیز گزارشات CM می دانیم.
    بنابر این در صورتی که زمان ثابتی را برای عمر بیرینگ در نظر بگیریم از صرفه جویی مالی که بر اثر استفاده بهینه و بیشینه قطعه بوجود آورده ایم، محروم می شویم.
    بنابر این پیشنهاد می شود بازه زمانی را برای تعویض قطعاتی که با استراتژی CM تعویض می شوند (به جای تعیین زمان دقیق)در نظر گرفت بدین نحو که در این بازه دو حالت شرایط مرزی تعویض و شرایط تعویض در نظر گرفته شود تا در صورتی که همزمانی توقف خط بر اثر سایر تعویض ها با تشخیص آنالیز CM مبنی بر مرزی بودن شرایط قطعه اتفاق افتاد. تمامی تعویض ها با هم انجام شود.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s