خانه > اثر بخشي كلي تجهيزات > طرح پیاده سازی شاخص اثر بخشی کلی تجهیزات OEE

طرح پیاده سازی شاخص اثر بخشی کلی تجهیزات OEE


دو روز پیش آورده بودم که در کارخانه قطعات خاور یک پروژه بر روی شاخص اثر بخشی کلی تجهیزات در حال طراحی و اجرا هستیم در ادامه این مطلب گام های اولیه تعریف این طرح جهت استحضار خوانندگان سایت تقدیم می شود که در برنامه های آینده سازمان مدنظر داشته باشند.البته کلی است و مراحل پیاده سازی آن منطبق با تجهیزات و وضعیت سازمان باید تجدید نظر گردد.

  1. تشکیل تیم اثر بخشی کلی تجهیزات OEE
  2. بررسی تجهیزات و شناسائی تجهیزات کلیدی سازمان
  3. شناسائی واحدها و پرسنل مرتبط با تجهیزات کلیدی
  4. برنامه ریزی آموزشی برای سازمان
  5. برگزاری دوره آموزشی اثر بخشی کلی تجهیزات OEE
  6. برگزاری دوره آموزشی حل مسئله PS
  7. طراحی فرآیند اجرایی شاخص (خط مشی ، روش اجرائی ، دستورالعمل، فرم ها)
  8. تهیه سیستم جمع آوری داده ها در سطح کارخانه
  9. تببین جایگاه و نحوه محاسبه سطح دسترسی تجهیزات
  10. تببین جایگاه و نحوه محاسبه سطح عملکرد تجهیزات
  11. تببین جایگاه و نحوه محاسبه سطح کیفیت تجهیزات
  12. تبیین منابع هزینه در سه حوزه دسترسی ، کیفیت و عملکرد
  13. تدوین و تهیه سیستم محاسبه شاخص اثربخشی کلی تجهیزات
  14. شناسائی پارامترهای حذف اتلافات شش گانه در حوزه اثربخشی کلی تجهیزات
  15. تهیه سیستم محاسبات هزینه ای اتلافات
  16. برگزاری جلسات تعریف اقدامات اصلاحی
  17. پیاده سازی سیستم پیگیری اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه
  18. سنجش مجدد شاخص اثربخشی کلی تجهیزاتOEE
  19. نهادینه کردن سیستم شاخص اثربخشی کلی تجهیزات OEEدر سازمان
  20. تدوین سیستم نظارت بر حسن اجرای شاخص اثر بخشی کلی تجهیزات OEE
  21. تهیه گزارشات مدیریتی مبتنی بر هزینه مطابق با حذف اتلافات شش گانه
Advertisements
  1. رجائی
    1 ژوئیه 2010 در 10:26

    سلام
    با تشکر از انتقال اطلاعات و تجربیات عالی خودتون به سایرین و ارائه مطالب کاربردی و مفید در زمینه نت ، لطفا در مورد چگونگی پیاده سازی محاسبات هزینه در امور نت و تولید که در مرحله 12 و 15 مطلب فوق هم به اون اشاره داشتین توضیحات بیشتری بفرمایید.

    با سپاس

    پاسخ:
    سلام و تشکر
    مبنای هزینه برای شاخص اثر بخشی کل تجهیزات حسابداری صنعتی و وجود اطلاعات مالی در این حوزه است بر اساس اطلاعات کسب شده در خصوص هزینه ها در حوزه های کیفیت ، دسترسی و عملکرد می توانیم مبتنی بر شش اتلاف عمده شناسائی شده در این شاخص هزینه ای اتلاف را محاسبه نمائیم و مبنای کاهش هزینه های سازمان قرار دهیم
    موفق باشید
    جلالی

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s